Bijna op tocht! - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Amber - WaarBenJij.nu Bijna op tocht! - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Amber - WaarBenJij.nu

Bijna op tocht!

Blijf op de hoogte en volg Amber

26 Augustus 2012 | Noorwegen, Lofthus

Het is nu zondag avond en het eerste weekend zit er op. In de hoek van mij kamer staat mijn volle rugzak klaar voor de eerste echte tocht. Hoe het morgen allemaal zal gaan weet ik niet precies maar het zal vast even duren voordat we vertrekken. Eerst uitgebreid ontbijten en de ochtendbijeenkomst, het eten moet nog verdeeld worden en dan zijn er altijd nog tal van dingen die gedaan moeten worden... :)
Hoe het allemaal zal zijn schrijf ik jullie wel na de tocht.

In ieder geval was het een heerlijk weekend! Zaterdag ochtend ben ik met een aantal anderen nog voor het ontbijt gaan zwemmen in het fjord. Ijskoud, maar je wordt er wel goed wakker van :) Vervolgens lekker onder de warme douche en ontbijten. Midden op de dag deden we een soort meerkamp van verschillende spellen. We werden verdeeld in meerdere groepen die tegen elkaar streden. Bij een van de spellen moesten we als groep zo snel mogelijk naar beneden naar het fjord om een emmer met water te vullen en terug naar boven te brengen. Ook moesten we diezelfde emmer over een 3 meter hoge lat krijgen, waarbij zo min mogelijk gemorst mocht worden. Een menselijke toren als gevolg. Het was een gezellige middag en iedereen was fanatiek, want de prijs was een grote zak met chocolaatjes! (wij werden 3e...)

's Avonds was het leerlingen-avond en gaven de leraren en leerlingassistenten een grote show. Toneel, zingen, dansen; alles zat er in en het was erg leuk om te zien. Voor de verandering droeg niemand een trainingsbroek of crocs, maar zag iedereen er netjes uit. Het was een gezellige sfeer!

Vanochtend mochten we uitslapen!!!! Het ontbijt was pas op 10 uur :) Heerlijk! De hele dag weinig tot niets gedaan; een beetje gelezen, kaartspelletjes gedaan, gewoon weekend vieren...
Vanavond gingen bijna de hele school naar de bioscoop. Ja echt waar! Lofthus heeft zijn eigen bioscoop!! :) Dat hadden jullie niet gedacht hè!
De film heet Kon-tiki en gaat over een Noorse expeditie waar Thor Heyerdahl met een vlot de oceaan oversteekt met behulp van de zeestromingen. (kijk maar op het internet) Hoewel de film in het Noors was, kon ik het goed volgen en daar was ik blij mee. Het was echt leuk om te zien dat het hele dorp was uitgelopen om deze avond naar de bios te gaan. De zaal zat helemaal vol en ze moesten zelfs mensen terug sturen omdat er geen plaats meer was.

Nu verzamel ik nog even de laatste spullen die nog mee moeten morgen en dan schrijf ik jullie weer als ik terug kom!

Liefs Amber

  • 26 Augustus 2012 - 23:47

    FFrouke:

    Succes komende week en veel plezier. Kon tiki doet me denken aan de camping in zuid Frankrijk waar je moeder en ik altijd heen gingen. Knuffels van ons.

  • 27 Augustus 2012 - 08:48

    Jet:

    Ha die Amber,
    Succes, sterkt en veel plezier deze week. Las zojuist voor het ontbijt je laatste verslag en om met je mee te leven namen Menno en ik dus nog eerst even snel een duik in de Amstel! liefs Jet

  • 27 Augustus 2012 - 09:32

    Francesca Van Hamel:

    Hoi Amber,
    Even nog een groetje voordat jullie vertrekken voor de tocht deze week.Misschien zijn jullie al weg !
    Leuk jou verslagen. Je verveelt je niet. De spannende reis met de Kontiki herinner ik mij uit de vijftiger jaren. Volgens mij hadden mijn ouders een boek daarover en/of hebben wij toen een film erover gezien. Ik zal aan mijn broers vragen wat zij er nog van weten.
    Liefs en geniet maar lekker van de natuur!
    Francesca


  • 27 Augustus 2012 - 09:42

    Merlijn:

    haha! Wel heel leuk dat jullie naar de bios gingen; dat had ik zeker niet verwacht in Lofthus! :)
    In ieder geval heel veel plezier!
    xxx

  • 28 Augustus 2012 - 11:00

    Leontien:

    Ha Amber, leuk die verhalen van je! Ik had ooit een boek over die kontiki-expeditie, van Pim nog, maar ik weet niet waar het is gebleven. Goed dat je de film in het Noors kon volgen, het heeft natuurlijk een heleboel gescheeld dat je er thuis al veel aan gedaan had. Je oren zullen wel tuiten van al dat Noorse gekwaak om je heen, en dan maar luisteren of je wat herkent. Joost en ik zijn weer terug uit Zwitserland. Dag lieverd!xxxLeontien

  • 29 Augustus 2012 - 18:27

    Je Broertje:

    Ha die Am,
    Ik had het al gehoord maar wilde toch nog effe reageren.
    Veel plezier en ik wens je een droge openlucht nacht op de Hardangervidda.
    Emiel

  • 29 Augustus 2012 - 19:10

    Liesbeth:

    Hi Amber!
    Eindelijk heb ik tijd om je verhaaltjes te lezen& het klinkt echt heel gezellig :)
    Je bent al met je tocht bezig maar toch heel veel plezier!

    xxx Liesbeth

  • 01 September 2012 - 13:44

    Gerda En Pieter:

    Lieve Amber, wat ontzettend fijn dat je het zo naar de zin hebt! Pieter en ik zijn net gisteravond terug gekomen van Zuid Kreta en we hebben het prachtig gehad. Al die schitterende aardetinten van de bergen tegenover de azuurblauwe zee, echt heel mooi. Wat leuk en spannend dat je nu een tocht maakt en we horen natuurlijk heel graag hoe dat geweest is! Geniet er maar volop van en we horen/ lezen het wel weer!

    Liefs,

    Pieter en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Welkom op mijn profiel! Om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Noorwegen.....

Actief sinds 16 Aug. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 18437

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2012 - 18 Mei 2013

Naar school in Lofthus, Noorwegen!

Landen bezocht: